Asiakkaat VS. Toimittajat

Oon muutamaan otteeseen miettiny eroja mun nykyisen työpaikan, eli Huusholli Keittiön konttoristina ja edellisen työpaikan eli Cittarin kassatyön eroa. Kassalla oli jotenki niin lepposta, ei tarvinu miettiä ostohintoja/myyntihintoja taikka suunnitella että kerkeääkö tavarat tulla ajoissa. Nyt oon myöskin huomannu eron tässä asiakaspalvelussa. Tarkottaen että täällä tietysti pidetään huoli asiakaspalvelusta, siis että kontakti asiakkaisiin säilyy ja että tieto kulkee. Mutta myöskin sitä että toimittajien kans pystyy kommunikoimaan kunnolla ja suhteet niihin säilyy.

Tämä tuli tosiaan tänään mieleen ku myyjät on käyny siellä Itävallassa meidän isoimman toimittajan kanssa Blumin tehtaalla vierailemassa. Sain kuulla hyvää palautetta musta, ni nyt leijun taas sillä hetken. Omasta mielestä, toimittajat on vähintään yhtä tärkeitä kun asiakkaat. Huomannu tämän ku tulee joku reklamaatio tai tarvis pikaisesti jotain, ni jos osaa ilmaista asian oikein ja on muutenki hyvissä väleissä ni asiat yleensä hoituu ihan mukavasti. Monesti soittelen suoraa toimittajan varastolle jos on jotain, en nyt sano että niillä ei olis yhtä kiire kuin myyjillä. Mutta kumminkin jos myyjälle soittaa niin nehän sitä selvittää sitte varastolta, jotenka karsin vain yhden välikäden pois.

Hahlen ja Otsosonin varastomiehet on ehkä parhaita joittenka kans olen ollut tekemisissä. Ne tietää justiin missä tilanteessa olen täällä ja joskus ovat jopa kuittailleet asiasta kun soittavat mullepäin. ”Et sää mikään vaihde ole, sulla on kyllä paljon enemmän titteleitä ku vaihde” oli mieleenpainuvimpia samaten tämä erittäin outo puhelu sen jälkeen ku olin saanu uuden puhelimen ja kaikki numerot oli pois. Sama varastomies soitti ja kysyi mitä mieltä vaihde on vedenpinnan korkeudesta. Voitte vain kuvitella kuinka hämilläni olin, kunnes tajusin kuka soitti.

Tänään on tosiaan ollu maanantai, siis niin monella tapaa maanantai ku olla ja voi. Mutta mä en anna sen nyt häiritä. Ollu sen verran hauskoja tarinoita kuultavana Itävallan reissusta ja hyväntuulisia asiakkaita ja toimittajia että mua ei haittaa tänää kuulkaa mikään. Mun päivää ei voi mikään pilata. Sitäpaitsi saan lähteä kotiin viettämään laatuaikaa kullan kans, mikäs sen parempaa.

Over and out.

Ilahduta minua kommentilla...